Kuntatoimija, tule mukaan Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan!

Vastuullinen kesäduuni 2017

Vastuullinen kesäduuni -kampanja järjestetään jo seitsemättä kertaa vuonna 2017. Kampanjan tavoitteena on tarjota nuorille eri puolilta Suomea yli 50 000 vastuullista kesätyöpaikkaa ensi kesänä.  Kuntarekry haastaa nyt kunnat ja kunnalliset organisaatiot mukaan kampanjaan! Yhdessä toimimalla autamme nuoria saamaan hyvän kuvan kuntasektorista ja sen työnantajista.

Kampanjan hyödyt työnantajalle

  • Vastuullisesti hoidettu kesätyöprosessi parantaa nuorten käsityksiä työelämästä ja vahvistaa työnantajien työnantajakuvaa.
  • Mukana olevat organisaatiot pääsevät kertomaan itsestään vastuullisena ja kiinnostavana työnantajana. Kampanja tarjoaa myös näkyvyyden nuorten suuntaan verkossa: kampanjasivut, some-kanavat, kampanjamateriaalit.
  • Kampanja pureutuu kesätyöprosessin eri teemoihin (hakuvaihe, perehdytys, työn mielekkyys…) ja nostaa esiin kampanjassa mukana olevien työnantajien parhaita kesätyökäytäntöjä.
  • Työnantajat pääsevät kehittämään kesätyöprosesseja yhdessä muiden työnantajien kanssa (Vastuullisen kesätyön toimintaopas, koulutukset esimiehille) ja Parhaimmat kesätyökäytännöt
    -seminaarit.
  • Kampanjamateriaali organisaation oman henkilöstön sitouttamiseksi ja hyvän kesätyökokemuksen tarjoamiseksi nuorille.
  • Kilpailu vuoden vastuullisimman kesätyönantajan tittelistä.
  • Kesätyöpaikkailmoitukset ilman erillistä maksua myös Oikotielle ja kampanjasivustolle. Lue lisää ilmoittelusta Kuntarekry.fi -sivustolla!

Kampanjan osallistumismaksu on kuntatoimijoille 200 € + alv. Summa on pieni, mutta kannattava investointi vetovoimaiseen työnantajakuvaan, vastuullisuuteen ja nuorten hyviin työkokemuksiin.
 

Kampanja näkyy myös koulukiertueella

Vastuullinen kesätyö -kampanjasivusto, Helsingin Sanomien tarjoama mediatila, sosiaalinen media ja yhteistyössä Kun koulu loppuu -kampanjan kanssa toteutettava TATin koulukiertue varmistavat, että kampanja näkyy, kuuluu ja puhuttaa tulevan vuoden aikana.

Osallistujat saavat myös käyttää Vastuullinen kesäduuni 2017 -logoa ja kampanjamateriaalia viestinnässään sekä Vastuullinen kesäduuni 2017 -diplomin.

Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja -todistus.

82 prosenttia vuoden 2016 Vastuullinen kesäduuni -kampanjan kyselyyn vastanneista nuorista kertoi kesätyön lisänneen kiinnostusta työelämää kohtaan. 85 prosenttia voisi suositella työnantajaansa myös kavereilleen.

Vastuullinen kesäduuni on Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja T-Median luotsaama kampanja, jonka pääyhteistyökumppaneina ovat Sonera, Nokia, Destia, Oikotie Työpaikat ja S-ryhmä. FCG Kuntarekry on kampanjan asiantuntijakumppani.
 

Ilmoittaudu mukaan kampanjaan osoitteessa  http://www.kesaduuni.org/