Sijainti
Raatihuoneenkatu 8
50100 Mikkeli
www.mikkeli.fi
Löydä itsesi Mikkelissä.
Asianhallintapäällikkö vastaa kaupungin asiakirjahallinnon ja arkistotoimen ohjaamisesta ja kehittämisestä. Tehtäviin kuuluu tiedonhallinnan kuvausten laadinta ja ylläpito, tiedonohjaus- ja arkistonmuodostussuunnitelmien laatiminen ja hyväksyminen, sekä asiakirjahallintoa ja arkistotointa koskevien ohjeiden laatiminen, toimintatapojen suunnittelu, kouluttaminen ja valvonta.
Asianhallintapäällikkö toimii asianhallintajärjestelmän ja sähköisen arkiston pääkäyttäjänä ja osallistuu asianhallinnan, sähköisen arkistoinnin ja näihin liittyvien tietojärjestelmien kehittämistyöhön yhteistyössä kaupungin eri yksiköiden, tietohallinnon ja järjestelmätoimittajien kanssa.
Asianhallintapäällikkö vastaa kaupunginarkistosta ja hoitaa sen tietopalvelua asianhallintatiimin kanssa. Asianhallintapäällikkö toimii myös kaupunginarkiston digitointiprojektin projektipäällikkönä. Projektin arvioitu kesto on vuoden 2025 alkupuolelle.
Asianhallintapäällikkö on kaupungin kirjaamosta sekä toimielinten esityslistojen ja pöytäkirjojen teknistä valmistelua hoitavasta listatiimistä koostuvan asianhallintatiimin ja digitointiprojektin työntekijöiden lähiesihenkilö.
Mikkelin kaupunki mahdollistaa henkilöstölleen polkupyöräedun. Henkilöstöetuna on myös vuosittainen liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointietu Epassilla ja kattava koulutustarjonta. Työaikamme ovat joustavat ja meillä on osittainen etätyömahdollisuus.
Virkaa haetaan sähköisellä hakulomakkeella Kuntarekryn kautta 3.10.2024 klo 15.00 mennessä. Hakemukseen pyydetään liittämään kelpoisuuden osoittavat todistukset. Alkuperäiset todistukset tarkistetaan mahdollisen haastattelun yhteydessä.
Virkasuhteeseen otettavan henkilön on ennen viran vastaanottamista esitettävä työnantajalle hyväksyttävä lausunto terveydentilastaan. Virkaan valitulle asetetaan kuuden (6) kuukauden koeaika.
Kelpoisuutena tehtävään on soveltuva korkeakoulututkinto, asianhallinnan opinnot ja hyvä arkistoalan tuntemus. Lisäksi valittavalta odotetaan vahvaa sähköisen asiakirjahallinnan ja säilyttämisen osaamista, hyviä yhteistyö- ja organisointitaitoja sekä hyvää suomen kielen suullista ja kirjallista ilmaisutaitoa.
Työaika on 36,25 tuntia viikossa. Palkka 3812,50 € / kk. Palkkaus ja palvelussuhteen ehdot määräytyvät kunta-alan yleisen virka- ja työehtosopimuksen mukaan.
Ihmisen kokoisessa Mikkelissä luovuus luo työtä ja hyvinvointia. Verraton elämänlaatu syntyy kunnioittamalla puhtaan luonnon kattausta: metsää, vettä ja ruokaa. Tasa-arvo, koulutus ja ylpeys omasta tekemisestä ovat aina olleet täällä hyvän elämän perustana. Edelläkävijöinä olemme varmoja tulevista saavutuksista ja luomme rohkeasti kehittyvän kaupungin tulevaisuutta.
Mikkelin kaupungilla työskentelee 2.000 työntekijää, joiden toiminnan ytimessä on kaupungin 53.000 asukkaan palveleminen.
Mikkelin kaupunki on savuton työpaikka.
Lisätietoja tehtävästä antaa:
Ari Liikanen
hallintojohtaja
p. 044 794 2031
ari.liikanen(at)mikkeli.fi
Hakuaika päättyy 3.10.2024 klo 15.00.
Käyttämäsi selain ei ole enää tuettu. Sivusto saattaa toimia käyttämälläsi selaimella kummallisesti. Voit halutessasi jatkaa käyttöä tai kokeilla toista selainta.