Är du intresserad av att leda äldreomsorgens enhet för boendeservice? Nu när vår enhetschef går på moderskapsledighet söker vi dig som brinner för ledarskap, utvecklings- och kvalitetsarbete samt inte minst gillar teamwork!
Du gillar att leda i förändring och vill utveckla delaktigheten i organisationen. Du är målmedveten, kommunikativ och har förmåga att kombinera det operativa arbetet med ett strategiskt och ekonomiskt tänkande samt har förståelse för betydelsen av följsamhet i interna processer. Du engagerar, utmanar samt skapar en god arbetsmiljö med ditt positiva sätt.
VÅR VERKSAMHET
Äldreomsorgen i Mariehamns stad sysselsätter omkring 200 medarbetare. Äldreomsorgen består av två inriktningar, enheten för hemmaboendeservice och enheten för boendeservice. Enheten för boendeservice består av två äldreboenden, Odalgården samt Trobergshemmet. Inom boendeservice ges service enligt tre nivåer, intervallvård och serviceboende med heldygnsomsorg samt institutionsboende. Enheten för boendeservice sysselsätter omkring 130 medarbetare.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef ansvarar du över äldreomsorgens enhet för boendeservice. I uppdraget ingår att leda din enhet samt personal, arbetsmiljö, kvalitetsutveckling och budget. Du arbetar strategiskt med kvalité, hållbarhet, utveckling och följer upp verksamhetens systematiska kvalitetskontroll och följsamhet i arbetsprocesser. Du är närmaste förman till sex biträdande enhetschefer.
Du ingår i äldreomsorgens ledningsgrupp där vi tillsammans tar beslut, ansvar och stödjer varandra. Vårt gemensamma fokus är att bedriva en jämlik äldreomsorg av god kvalitet genom att regelbundet utvärdera så att äldreomsorgens resurser används på rätt sätt.
KVALIFIKATIONER OCH KOMPETENS
För rollen krävs lämplig examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola som omfattar minst tre års heltidsstudier. Därutöver krävs kännedom om branschen samt tillräcklig ledarskapsförmåga.
Som person är du en tydlig närvarande ledare, initiativrik, uppvisar mod och vågar tänka nytt samt har god samarbetsförmåga. Du kommunicerar obehindrat muntligt och skriftligt samt har god vana i Office-paketet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
VILLKOR
Rollen är heltid och i tjänsteförhållande, arbetstiden är 36,15 h/vecka med flexibel arbetstid. Arbetstiden är förlagd till vardagar på dagtid. Vi kan erbjuda ett moderskapsvikariat med början enligt överenskommelse i september och fram till cirka mitten av september 2026. Grundlönen är 4246,59 €/månad, eventuella erfarenhetstillägg tillkommer.
Uppgiften kräver vaccinationsskydd i enlighet med §48 i Lagen om smittsamma sjukdomar (FFS 1227/2016).
Staden erbjuder mångsidig och kontinuerlig kompetensutveckling för att stärka ledarkompetensen. Staden erbjuder även andra personalförmåner såsom omfattande företagshälsovård och friskvårdsförmåner.
ANSÖKAN
Vi ber dig söka platsen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet.
Du är välkommen med din ansökan senast den 01.06.2025.
För ytterligare upplysningar kontakta biträdande äldreomsorgschef Christina Karlsson tfn +358 18 531 730 eller e-post: christina.karlsson@mariehamn.ax
REKRYTERINGSPROCESSEN
Urvalet sker fortlöpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstidens slut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Är du intresserad av att leda äldreomsorgens enhet för boendeservice? Nu när vår enhetschef går på moderskapsledighet söker vi dig som brinner för ledarskap, utvecklings- och kvalitetsarbete samt inte minst gillar teamwork!
Du gillar att leda i förändring och vill utveckla delaktigheten i organisationen.
VÅR VERKSAMHET
Äldreomsorgen i Mariehamns stad sysselsätter omkring 200 medarbetare. Äldreomsorgen består av två inriktningar, enheten för hemmaboendeservice och enheten för boendeservice. Enheten för boendeservice består av två äldreboenden, Odalgården samt Trobergshemmet. Inom boendeservice ges service enligt tre nivåer, intervallvård och serviceboende med heldygnsomsorg samt institutionsboende. Enheten för boendeservice sysselsätter omkring 130 medarbetare.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef ansvarar du över äldreomsorgens enhet för boendeservice. I uppdraget ingår att leda din enhet samt personal, arbetsmiljö, kvalitetsutveckling och budget. Du arbetar strategiskt med kvalité, hållbarhet, utveckling och följer upp verksamhetens systematiska kvalitetskontroll och följsamhet i arbetsprocesser. Du är närmaste förman till sex biträdande enhetschefer.
Du ingår i äldreomsorgens ledningsgrupp där vi tillsammans tar beslut, ansvar och stödjer varandra. Vårt gemensamma fokus är att bedriva en jämlik äldreomsorg av god kvalitet genom att regelbundet utvärdera så att äldreomsorgens resurser används på rätt sätt.
KVALIFIKATIONER OCH KOMPETENS
För rollen krävs lämplig examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola som omfattar minst tre års heltidsstudier. Därutöver krävs kännedom om branschen samt tillräcklig ledarskapsförmåga.
Som person är du en tydlig närvarande ledare, initiativrik, uppvisar mod och vågar tänka nytt samt har god samarbetsförmåga. Du kommunicerar obehindrat muntligt och skriftligt samt har god vana i Office-paketet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
VILLKOR
Rollen är heltid och i tjänsteförhållande, arbetstiden är 36,15 h/vecka med flexibel arbetstid. Arbetstiden är förlagd till vardagar på dagtid. Vi kan erbjuda ett moderskapsvikariat med början enligt överenskommelse i september och fram till cirka mitten av september 2026. Grundlönen är 4246,59 €/månad, eventuella erfarenhetstillägg tillkommer.
Uppgiften kräver vaccinationsskydd i enlighet med §48 i Lagen om smittsamma sjukdomar (FFS 1227/2016).
Staden erbjuder mångsidig och kontinuerlig kompetensutveckling för att stärka ledarkompetensen. Staden erbjuder även andra personalförmåner såsom omfattande företagshälsovård och friskvårdsförmåner.
ANSÖKAN
Vi ber dig söka platsen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet.
Du är välkommen med din ansökan senast den 01.06.2025.
För ytterligare upplysningar kontakta biträdande äldreomsorgschef Christina Karlsson tfn +358 18 531 730 eller e-post: christina.karlsson@mariehamn.ax
REKRYTERINGSPROCESSEN
Urvalet sker fortlöpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstidens slut.
Varmt välkommen med din ansökan!
För ytterligare upplysningar kontakta biträdande äldreomsorgschef Christina Karlsson tfn +358 18 531 730 eller e-post: christina.karlsson@mariehamn.ax
VÄLKOMMEN TILL MARIEHAMNS STAD
Mariehamns stad är en stor och modern arbetsgivare med cirka 800 anställda inom flera olika branscher. Vi strävar mot att vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare trivs och utvecklas. Våra största verksamhetsområden är äldreomsorg, barnomsorg och undervisning, men vi arbetar också med frågor som gäller till exempel stadsplanering, trafik, räddningstjänst, kultur, idrott och fritid.
Inom staden arbetar vi aktivt med kompetensutveckling, trivsel inom de olika förvaltningarna, ett gott ledarskap och välmående för medarbetare. På köpet kan du få ett lite enklare vardagsliv. Nu har du chansen att bli en del av teamet!
Plats
Norra Esplanadgatan 6
22100 Mariehamn
Mariehamns stad
Mariehamns stad
Mariehamns stad
Ålands hälso- och sjukvård
Ålands hälso- och sjukvård
Ålands hälso- och sjukvård
Ålands hälso- och sjukvård
Ålands hälso- och sjukvård
Kuntarekrystä löytyy tuhansia avoimia työpaikkoja kaikkialta Suomesta.
Työnhakijoille tarjoamme työvälineet työpaikkojen, sijaisuuksien ja keikkatöiden hakemiseen sekä tietoa työskentelystä kuntaorganisaatioissa ja hyvinvointialueilla.
Työnantajille - kunnille, kaupungeille, hyvinvointialueille, kuntayhtymille ja kuntien omistamille yrityksille - tarjoamme rekrytoinnin ohjelmisto- ja asiantuntijapalveluja, jotka sopivat ulkoiseen ja sisäiseen rekrytointiin sekä sijaisuuksien hallintaan.
Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaseloste, tietosuojalauseke, tietoa-sivustosta -osio sekä saavutettavuusseloste.
Palautetta sivustosta voit lähettää osoitteeseen: tuki@kuntarekry.fi tai lomakkeella.
Käyttämäsi selain ei ole enää tuettu. Sivusto saattaa toimia käyttämälläsi selaimella kummallisesti. Voit halutessasi jatkaa käyttöä tai kokeilla toista selainta.