Mariehamns stad söker två fastighetsskötare. Anställning är tillsvidare och på heltid.
OM MARIEHAMN
I Mariehamn jobbar vi tillsammans för att skapa en verklig hemmahamn - för invånare, besökare och företag. Vår stad är inne i en spännande utvecklingsfas där vi satsar på hållbara, trygga och tillgängliga miljöer med hög livskvalitet i fokus. Nu söker vi dig som vill vara med och ta hand om stadens fastigheter i rollen som fastighetsskötare på fastighetsavdelningen. Som anställd på Mariehamns stad har du möjlighet att ta del av friskvårdsförmån via epassi och subventionerade priser på stadens egna idrottsanläggningar. Vi erbjuder även sjukvårdstjänster på allmänläkarnivå via vår företagshälsovård.
OM ROLLEN SOM FASTIGHETSSKÖTARE
Som fastighetsskötare behöver du ha god förtrogenhet med fastighetsunderhåll. Du arbetar med löpande fastighetsunderhåll, rondering in- och utvändigt vid stadens fastighetsbestånd och hanterar fortlöpande olika typer av ärenden samt felavhjälpande underhåll.
Arbetet är varierande och utförs både inomhus och utomhus. Det innefattar en del fysiska moment, såsom tunga lyft och arbete i olika arbetsställningar och varierande miljöer. Arbetet sker under ledning av fastighetsdisponent.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
- Utförande av löpande fastighetsunderhåll.
- Hantering av felanmälningar och kundbeställningar
- Kontinuerlig rondering vid stadens fastigheter
- Medverka i skötsel och övervakning av badvattensprocessen vid behov.
- Delta i övriga arbetsuppgifter inom fastighetsavdelningens verksamhet.
VI SÖKER DIG SOM HAR
- Teknisk yrkesexamen eller motsvarande utbildning och tidigare arbetserfarenhet inom
branschen.
- B körkort
- Relevanta IT-kunskaper, då en del av arbetet är kontorsbaserat och bland annat utgörs av
arbete i ärendehanteringssystem.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är en praktisk person som trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är ansvarstagande, har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att ha kontakt med människor i ditt dagliga arbete.
PRAKTISK INFORMATION
Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Arbetstid 38,25h/veckan
Tillträde: Vi ser gärna att platserna tillträds senast den 16 juni respektive den 18 augusti, eller enligt överenskommelse.
Prövotid: 6 månader
Lön: Enligt TS-avtal. Lönen består av en uppgiftsrelaterad lön, branschtillägg baserat på erfarenhet och ett individuellt tillägg kan ges efter prestation.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstidens gång.
Vi ser fram emot din ansökan!
VÅR REKRYTERINGSPROCESS
För att säkerställa en rättvis och inkluderande rekrytering använder vi anonymiserade ansökningar i det första steget. Det innebär att uppgifter som namn, ålder, kön och andra personliga identitetsuppgifter döljs. Därför begär vi inte in personligt brev. Istället är det av största vikt att du noggrant fyller i din ansökan - det är utifrån denna information vi gör ett kompetensbaserat urval. Vårt mål är att alla sökande ska ha samma möjlighet att visa vad de kan bidra med.
Vi undanber oss vänligen kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag
Mariehamns stad söker två fastighetsskötare. Anställning är tillsvidare och på heltid.
OM MARIEHAMN
I Mariehamn jobbar vi tillsammans för att skapa en verklig hemmahamn - för invånare, besökare och företag.
OM ROLLEN SOM FASTIGHETSSKÖTARE
Som fastighetsskötare behöver du ha god förtrogenhet med fastighetsunderhåll. Du arbetar med löpande fastighetsunderhåll, rondering in- och utvändigt vid stadens fastighetsbestånd och hanterar fortlöpande olika typer av ärenden samt felavhjälpande underhåll.
Arbetet är varierande och utförs både inomhus och utomhus. Det innefattar en del fysiska moment, såsom tunga lyft och arbete i olika arbetsställningar och varierande miljöer. Arbetet sker under ledning av fastighetsdisponent.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
- Utförande av löpande fastighetsunderhåll.
- Hantering av felanmälningar och kundbeställningar
- Kontinuerlig rondering vid stadens fastigheter
- Medverka i skötsel och övervakning av badvattensprocessen vid behov.
- Delta i övriga arbetsuppgifter inom fastighetsavdelningens verksamhet.
VI SÖKER DIG SOM HAR
- Teknisk yrkesexamen eller motsvarande utbildning och tidigare arbetserfarenhet inom
branschen.
- B körkort
- Relevanta IT-kunskaper, då en del av arbetet är kontorsbaserat och bland annat utgörs av
arbete i ärendehanteringssystem.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är en praktisk person som trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är ansvarstagande, har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att ha kontakt med människor i ditt dagliga arbete.
PRAKTISK INFORMATION
Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Arbetstid 38,25h/veckan
Tillträde: Vi ser gärna att platserna tillträds senast den 16 juni respektive den 18 augusti, eller enligt överenskommelse.
Prövotid: 6 månader
Lön: Enligt TS-avtal. Lönen består av en uppgiftsrelaterad lön, branschtillägg baserat på erfarenhet och ett individuellt tillägg kan ges efter prestation.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstidens gång.
Vi ser fram emot din ansökan!
VÅR REKRYTERINGSPROCESS
För att säkerställa en rättvis och inkluderande rekrytering använder vi anonymiserade ansökningar i det första steget. Det innebär att uppgifter som namn, ålder, kön och andra personliga identitetsuppgifter döljs. Därför begär vi inte in personligt brev. Istället är det av största vikt att du noggrant fyller i din ansökan - det är utifrån denna information vi gör ett kompetensbaserat urval. Vårt mål är att alla sökande ska ha samma möjlighet att visa vad de kan bidra med.
Vi undanber oss vänligen kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag
Fastighetschef David Janson, tel +358 (0)18-531 520, david.janson@mariehamn.ax
Plats
Elverksgatan 1
22100 Mariehamn
Mariehamns stad
Mariehamns stad
Mariehamns stad
Kuntarekrystä löytyy tuhansia avoimia työpaikkoja kaikkialta Suomesta.
Työnhakijoille tarjoamme työvälineet työpaikkojen, sijaisuuksien ja keikkatöiden hakemiseen sekä tietoa työskentelystä kuntaorganisaatioissa ja hyvinvointialueilla.
Työnantajille - kunnille, kaupungeille, hyvinvointialueille, kuntayhtymille ja kuntien omistamille yrityksille - tarjoamme rekrytoinnin ohjelmisto- ja asiantuntijapalveluja, jotka sopivat ulkoiseen ja sisäiseen rekrytointiin sekä sijaisuuksien hallintaan.
Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaseloste, tietosuojalauseke, tietoa-sivustosta -osio sekä saavutettavuusseloste.
Palautetta sivustosta voit lähettää osoitteeseen: tuki@kuntarekry.fi tai lomakkeella.
Käyttämäsi selain ei ole enää tuettu. Sivusto saattaa toimia käyttämälläsi selaimella kummallisesti. Voit halutessasi jatkaa käyttöä tai kokeilla toista selainta.