Grundtrygghetschef - Inkoon kunta

Vill du jobba i en havsnära, dynamisk och välmående kommun, bara en halvtimmes bilfärd från huvudstadsregionen? Bli en del av vår kunniga och motiverade personal som jobbar för att Ingå ska leva upp till sin slogan Glad i Ingå.

Vi anställer en

GRUNDTRYGGHETSCHEF

till en fast tjänst fr.o.m 1.12.2020. Vi söker dig med vision och iver att leda kommunens grundtrygghetssektor.

Grundtrygghetschefen svarar för ledandet och utvecklandet av grundtrygghetssektorn och dess tjänster. Du svarar för att ställa upp mål utgående från kommunstrategin och för uppföljningen av dem. Du har även en central roll i förberedelserna för det kommande välfärdsområdet. Du är föredragande tjänsteinnehavare i grundtrygghetsnämnden och svarar för beredningen av ärenden och för verkställandet av beslut. Du är medlem i kommunens ledningsgrupp och förman för avdelningscheferna i din organisation.

Ingå kommuns grundtrygghetssektor består av hälsovården, äldreomsorgen och socialservicen. Det är Sjundeå kommun som svarar för producerandet av socialservicen i Ingå. Särskilt servicebehovet inom äldreomsorgen har ökat i kommunen och man har svarat på det växande behovet bland annat genom att öppna en ny serviceboendeenhet och anställa mer personal. Vi söker dig som är bekant med grundtrygghetssektorn och som vill leda utvecklandet av den.

VI ERBJUDER
- En mångsidig, självständig och utmanande uppgift.
- Ett kunnigt och energiskt team med stark sammanhållning.
- Bra arbetsredskap och ändamålsenliga lokaler.
- Möjligheten att delta i utbildningar och utvecklas vid sidan om arbetet.
- Motions- och kulturförmån.
- Mångsidiga företagshälsovårdstjänster.

VEM ÄR DU
- Du har erfarenhet av att leda människor och förändringar.
- Du har en förmåga att märka detaljer, men kan också hantera helheter.
- Du är en motiverad och flexibel person med bra samarbetsförmåga.
- Du kommunicerar på ett tydligt sätt i både tal och skrift.
- Du uppfyller tjänstens behörighetskrav.

Behörighetskravet för tjänsten är lämplig högre högskoleexamen. Språkkravet är minst utmärkta kunskaper i det ena och goda kunskaper i det andra inhemska språket. För att framgångsrikt kunna sköta tjänsten förutsätts också kunnande inom offentlig förvaltning och erfarenhet av ledarskap och förmansarbete.

Tjänsten besätts från och med 1.12.2020 eller enligt överenskommelse. För tjänsten tillämpas en prövotid på sex månader. Mer information om uppgiften fås av kommundirektör Robert Nyman, +358 40 149 3762.

Vi ser framemot att höra från dig! Sista ansökningsdagen är 1.11.2020. Skicka din ansökan och ditt CV via Kuntarery (www.kuntarekry.fi). Vi strävar till att hålla intervjuerna vk 45 och 46.

Mer om arbetsgivaren

Kommundirektör Robert Nyman, +358 40 149 3762

Inkoon kunta
Adress: Strandvägen 2, 10210 Inkoo

Ingå är en kommun i landskapet Nyland med 5 600 invånare. Sommartid mångdubblas antalet, eftersom orten är populär bland sommargäster. Kommunen är tvåspråkig och erbjuder ett heltäckande nät av service – mitt i naturen, nära till allt.