Klientansvarig, Seniorinfons Hangö-Ingå-Raseborgs klienthandledning

Hakuaika päättyy  11.10.2024 15:45

Seniorinfon ansvarar för den centraliserade rådgivningen och handledningen som riktas till äldre och deras närstående inom Västra Nylands välfärdsområde.

Klientansvariga arbetar som en del av Hangö-Ingå-Raseborgs klienthandledningsteam, men det primära arbetsområdet är Ingå/Raseborg. Det är möjligt att utföra arbetet på arbetsenheten på ett flexibelt sätt som särskilt överenskommits, delvis också som distansarbete.

Klienthandledningsteamets syfte är att stödja och främja de äldres hemmaboende. Till klientansvarigas arbetsuppgifter hör mångprofessionell handledning och rådgivning, bedömning av servicebehov, kartläggande hembesök, servicehandledning, uppgörande av vård- och serviceplaner, organiseringen av tjänster samt beslutsfattandet om tjänster enligt socialvårdslagen. Klientansvariga fungerar också som stöd för andra mångprofessionella team.


Behörighetskrav: Lämplig högskoleexamen (enligt kompetens enligt socialvårdslagen (1301/2014) 46a § (292/2016)).

I uppgiften krävs: god kännedom om verksamhetsområdet, erfarenhet av bedömning av servicebehov och servicevägledning samt förmåga att fungera i ett mångprofessionellt nätverk. I uppgiften krävs vaccinationskydd enligt § 48 i smittskyddslagen samt tuberkulosutredning enligt § 55 i smittskyddslagen.

Av de som valts till tjänsten begärs slumpmässigt ett drogtestintyg enligt drogprogrammet i Västra Nylands välfärdsområde.

Vi värdesätter: god muntlig och tillfredsställande skriftlig färdighet i båda inhemska språken, koordineringsförmåga, självstyrning, stresshantering och ICT-kunskap. Körkort är nödvändigt för att arbetet ska löpa smidigt.


Arbetsplatsens namn och adress: Seniorinfo, Raseborgsvägen 5, 10600 Ekenäs
Arbetstid: allmän arbetstid 38,25 h/vecka
Platsen är ett tjänsteförhållande som gäller tills vidare.

Anställdas välbefinnande är viktigt för oss och vi vill erbjuda vår personal ett mångsidigt förmånspaket. Du får en förmånssedel på 200 € som du enligt önskemål kan använda till kultur-, välbefinnande-, sport- eller resebiljettförmåner. Dessutom har du möjlighet att utveckla ditt kunnande med hjälp av Eduhouse och Oppiportis kostnadsfria webbutbildningar.

Yhteystiedot

Tilläggsuppgifter ges av kundrelationschef Annica Anderbom, annica.anderbom@luvn.fi

Hae työpaikkaa

Kaikki organisaation avoimet työpaikat

Työnantaja Tule rakentamaan kanssamme Suomen parasta hyvinvointialuetta! Päämäärämme on, että jokaisella länsiuusimaalaisella on mahdollisuus onnelliseen ja hyvään elämään, ensimmäisestä neuvolakäynnistä viimeisiin elinpäiviin. Kehitämme palveluja yhdessä henkilöstön ja asukkaiden kanssa. Silloin löydämme juuri meille sopivat ratkaisut. Kun yhdistämme kaikkien vahvuudet ja osaamisen, meillä on hienot edellytykset onnistua tavoitteessamme. Palvelemme 475 000 asukasta Espoossa, Hangossa, Inkoossa, Karkkilassa, Kauniaisissa, Kirkkonummella, Lohjalla, Raaseporissa, Siuntiossa ja Vihdissä. Meitä ammattilaisia on liki 10 000. Tavoitteenamme on osaava ja monimuotoinen henkilöstö, joka heijastaa koko läntisen Uudenmaan väestörakennetta. Rekrytoinnissa edistämme yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa. Kaksikielisyys on laajan alueemme rikkaus ja arvostamme molempien kotimaisten kielten osaamista. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue - Jotta länsiuusimaalaiset voivat hyvin Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue on savuton työympäristö. Tutustu työnantajaan