Ansök senast
Är du vår nya servicelinjechef för att leda den nya enheten för styrning och rådgivning inom socialvården till framgång?
Västra Nylands välfärdsområde, mer informellt känt som LUVN, är Finlands tredje största välfärdsområde som ansvarar för organiseringen av social- och hälsovården samt räddningstjänster för nästan 500 000 invånare. Välfärdsområdet verkar inom 10 kommuner, inklusive Esbo, Hangö, Ingå, Grankulla, Kyrkslätt, Lojo, Raseborg, Sjundeå, Högfors och Vichtis.
I Västra Nyland har kundstyrning identifierats som ett av de främsta utvecklingsprojekten. Därför kommer en ny enhet att grundas inom LUVN, som ansvarar för styrning och rådgivning av socialvårdstjänster för alla arbetsföra, funktionshindrade och barnfamiljer, både för kunder, myndigheter och våra samarbetspartners. Verksamheten är planerad att starta i oktober 2025. Enheten är tvärprofessionell och har expertis inom vuxensocialtjänster, tjänster för funktionshindrade, socialtjänster för barn och ungdomar samt barnskydd. Vi söker en modig och reformvillig servicelinjechef för denna nya enhet, som ansvarar för ledning och utveckling av enheten.
Målet med den nya enheten är att skapa en smidig kontaktmöjlighet, en kvalitativ första bedömning och vid behov hänvisa kunden vidare till antingen våra egna eller våra samarbetspartners tjänster. Vi vill främja tvärprofessionalism och skapa en enhet där vi kan ta itu med våra kunders många frågor och utmaningar på en gång. Vi strävar efter att skapa en enkel och tydlig helhet för kunderna. Enheten hanterar alla kontakter inom socialvården för personer under 65 år i LUVN, inklusive telefonsamtal, chattar, barnskyddsanmälningar, kontakter och anmälningar enligt socialvårdslagen. Enheten fungerar som startpunkten för kundresor och dess verksamhet påverkar hela vår serviceproduktion. Vi strävar efter att skapa nya sätt att arbeta för att göra den första fasens verksamhet alltmer kvalitativ och smidig i framtiden.
Som servicelinjechef är din uppgift att leda enheten (cirka 50 personer vid verksamhetens start). Du leder och utvecklar kundorienterade processer och integrerar digital interaktion som en del av kunders och professionellas verksamhet. Du ansvarar för att vi håller vårt kundlöfte om kontaktmöjligheter och lagstadgade tidsfrister. En av framgångsindikatorerna för enhetens verksamhet är hur väl den kan lösa våra kunders ärenden utan vidare hänvisning. Den nya enheten ska anta kundorienterade och tvärprofessionella arbetsmetoder, som du får skapa och planera som en del av enhetens grundande och därefter. I din roll leder du en omfattande förändring och skapar nätverk både inom och utanför LUVN. Arbetet passar dig som njuter av att leda människor, utveckla processer och vardagsrutiner samt planera framtida verksamhet.
I ditt arbete får du göra betydande förändringar för kunder och professionella under uppstarten av den nya enheten, men också i dess vidare utveckling. Utvecklingen av styrning och rådgivning är det första steget som en del av en bredare utveckling av socialvården och servicevägarna. Du blir en del av denna planering och förändringsledning. I din roll kommer du att delta i förberedelsearbetet för enhetens implementering före starten i augusti. Särskilt ditt ansvar kommer att vara att planera och leda vardagsrutiner, modeller för tvärprofessionellt samarbete och bygga en ny kultur. Du klarar av arbetet om du är en bra organisatör och nätverkare och kan tänka brett. Vi vill ha en ledare till LUVN som leder modigt och fördomsfritt verksamheten för den nya enheten.
Styrnings- och rådgivningsenheten består av kompetenta professionella som börjar sin gemensamma resa med dig. Enheten fungerar i en matris och ansvarar för ingången till LUVN:s olika tjänster, och din chef kommer att vara serviceområdeschef Timo Hokkanen.
Arbetsplatsens namn och adress: Socialtjänsternas styrning och rådgivning, Teknikvägen 15, Esbo Arbetstid: Heltid
Tjänsten är en fast anställning.
En prövotid på 6 månader tillämpas.
Behörighetskrav: Lämplig högre högskoleexamen
Tjänsten kräver erfarenhet av ledning av verksamhet och processer samt chefsarbete och teamledning. Dessutom kräver vi att den valda har god skriftlig och muntlig färdighet i finska samt tillfredsställande skriftlig och muntlig färdighet i svenska.
Vi värdesätter ett självständigt och initiativrikt tillvägagångssätt, erfarenhet av effektiv ledning av digital interaktion, Lean/service design-kompetens samt förmåga att förenkla komplexa frågor och stödja enhetens professionella. Att styra och leda förändringar kräver anpassningsförmåga till förändrade förhållanden samt förmåga att förstå andras upplevelser.
Den första intervjurundan hålls den 2 juni, den andra den 9 juni och den tredje den 16 juni. Som en del av rekryteringsprocessen kommer det att finnas en mellanuppgift mellan den andra och tredje intervjun.
De som väljs till tjänsten ombeds att sporadiskt lämna ett narkotikatest enligt Västra Nylands välfärdsområdes drogprogram.
Denna arbetsplatsannons har översatts till svenska med hjälp av artificiell intelligens.
Vi är medarbetare för förändring. Vi förnyar modigt det som behöver förbättras och bevarar det som fungerar. Vi satsar på varje anställds välbefinnande och vill erbjuda mångsidiga förmåner för vår personal. Du får 200 € per år att använda enligt dina önskemål för kultur-, välbefinnande-, sport- eller resebiljettförmåner. Dessutom har du möjlighet att utveckla din egen kompetens med hjälp av Eduhouse och Oppiportis omfattande webbutbildningar.
Uppgifter om uppgiften ges av serviceområdeschef Timo Hokkanen, 040 636 6177
browser-warning-description