Kuntamarkkinoija antaa kunnalle hahmon

Markkinointipäällikön viikko Kuntarekryn Instagramissa

 

 

Markkinointipäälliköllä on suuri vaikutusvalta siihen, miten oma kaupunki näyttäytyy niin asukkailleen kuin muille sidosryhmille. Lohjan kaupungin markkinointipäällikkö Evita Malm on tyytyväinen työhönsä.

”Kuntamarkkinoinnissa on upeinta se, että työ on niin vaihtelevaa. Mukana on niin asumisen, elinkeinon, itse organisaation kuin sen imagonkin markkinointia. Päälle tulevat vielä erilaiset tapahtumat, kuten toritapahtumat, messut ja mediatilaisuudet, onnekkaalla kunnalla mitalikahvitkin!”

”Tässä mielessä kuntamarkkinointi ei eroa työskentelystä yksityisen sektorin markkinointitehtävistä - samanlaisia päiviä on harvassa ja tilanteisiin täytyy reagoida nopeasti.”

Intohimosta potkua työhön

Laaja toimenkuva tuo Evitan mukaan haasteitakin, samoin kuin kuntatyön monenlaiset sidosryhmät ja muutoksen alla oleva kuntakenttä. ”Täytyy myös olla valmis kestämään kritiikkiä, koska työ on julkista ja tekemisistä vastataan esimiehen lisäksi koko kunnalle. Haastavaa työtä jaksaa, jos on todellinen intohimo alaan ja markkinoitavaan tuotteeseen, joka on tässä tapauksessa Lohjan kaupunki.”

Tällä hetkellä Evita työstää tulevien vuosien suunnitelmia. ”Mittavimpina projekteina ovat esimerkiksi markkinointistrategian laatiminen seuraaville vuosille sekä Lohjan kaupungin verkkosivujen uusiminen.”

Ennen kuntamarkkinointia Evita työskenteli pitkään startup-yrittäjänä. Yrityksessä rakennettiin navigointisovellusta ja yhteisöä veneilijöille.
 

Otteita Lohjan kaupungin markkinointipäällikkö Evita Malmin työviikon varrelta voit lukea Kuntarekryn Instagram-tililtä!  #markkinointipäällikönviikko #omatyö