Ansök senast
Egentliga Finlands välfärdsområde söker en byråsekreterare till familjecentret.
Vi söker en yrkesskicklig, samarbetsvillig och lärandeintresserad byråsekreterare till en ordinarie anställning inom familjecentret i det mellersta området. Inom familjecentret arbetar totalt nio sekreterare, men inom det mellersta familjecentrets område skulle du vara den enda sekreteraren. Utöver ditt eget familjecenterteam har du stöd av andra sekreterare från familjecentret samt kontors- och avdelningssekreterare från andra områden.
Arbetsuppgifterna är mångsidiga och kräver god systemkompetens. De innefattar bland annat koordinering och dokumentering av utlämning av handlingar, kundservice, fakturering, assisterande personaladministrativa uppgifter, hantering av arkiveringsärenden och beställningar. Till uppgifterna hör även sakgranskning av fakturor, hantering och beredning av administrativa dokument, posthantering samt mötesarrangemang.
Den huvudsakliga arbetsplatsen finns i familjerådgivningens lokaler i Lundo, men du bör även vara beredd att vid behov arbeta på andra enheter inom välfärdsområdet. Du ska också vara beredd på lättare fysiska uppgifter. Närmaste chef är servicechef för familjecentret.
Behörighetskravet är en lämplig högskole- eller institututbildning, eller annan relevant utbildning.
Uppgiften förutsätter god samarbets- och interaktionsförmåga, färdighet i vanliga kontorsprogram (Office) samt erfarenhet av eller beredskap att ta i bruk nya system (bl.a. Lifecare, Pegasos). Sekreteraruppgiften kräver dessutom noggrannhet, god servicevilja, förmåga att arbeta självständigt, lättare fysisk arbetsförmåga samt stresstålighet. Flexibilitet och anpassningsförmåga till snabbt föränderliga arbetsrutiner och situationer är också nödvändiga.
Meriterande är erfarenhet av kontorssekreteraruppgifter, kännedom om social- och hälsovårdstjänster samt uppgifter kopplade till anställningsförhållanden.
Vi erbjuder dig kunniga och hjälpsamma kollegor, en trevlig arbetsgemenskap, en modern arbetsmiljö och möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse, utöver mångsidiga arbetsuppgifter.
Arbetstiden är 36,25 h/vecka.
Utöver den uppgiftsrelaterade lönen har du möjlighet att få olika tillägg, t.ex. arbetserfarenhetstillägg (3-8%). Arbetserfarenhetstillägget betalas på basis av de tillgodoräknade arbetsåren och även arbete inom samma bransch som utförts hos andra arbetsgivare räknas med. Dessutom, om du har varit över 15 år i arbete, kan du snabbt tjäna semester enligt den högsta tabellen, upp till 38 dagar per år, vilket innebär 7,5 veckor per år.
Vi vill främja jämställdhet och likabehandling och värdesätter mångfald i vår arbetsgemenskap. Vi välkomnar ansökningar från personer i olika åldrar, av olika kön samt från personer som hör till språkliga, kulturella eller andra minoriteter.
Vi är en rökfri arbetsplats.
Mera information om uppgiften ges av familjecentralchef Sari Ahanen, sari.ahanen@varha.fi, tfn. 040 7721863.
Inlämning av ansökan: Ansökan lämnas in via den elektroniska ansökningsblanketten.
browser-warning-description