Ansök senast
Bästa förvaltningsproffs eller skickliga person i början av din karriär, vi på Västra Nylands välfärdsområde har ett fantastiskt jobbmöjlighet just för dig!
Nu öppnas en fantastisk möjlighet att bli en del av förändringsskaparna i Västra Nylands välfärdsområde, eftersom vårt team har två lediga tjänster som byråsekreterare.
Om du är intresserad av en mångsidig tjänst som byråsekreterare, kan denna plats vara precis för dig.
En fast tjänst som byråsekreterare öppnas på Espoonlahden hälsostation på grund av en teammedlems pensionering, och ett vikariat för föräldraledighet öppnas på Kauniaistens hälsostation fram till 10.2.2026.
I denna roll kommer du att stödja hälsostationens chefer med administrativa uppgifter, och dessutom har byråsekreteraren ansvar för andra uppgifter relaterade till personal och ekonomi.
I vårt unika öppenvårdsteam tillhandahåller vi centralt byråsekreterartjänster till hälsostationerna. Vi arbetar nära tillsammans som ett team och stöd och hjälp finns alltid tillgängligt! Även om arbetet är fokuserat på en namngiven hälsostation, strävar vårt utvecklande team efter att hitta flexibla sätt att arbeta över enhetsgränserna, utnyttja teammedlemmarnas styrkor och önskemål relaterade till arbetsbeskrivningen. Vi strävar efter att stärka varje teammedlems professionella kompetens och i denna roll får du definitivt möjlighet att utvecklas mångsidigt.
Vi har en god laganda och för att säkerställa framgång i rollen finns teamets breda stöd. Du har naturligtvis också stöd från din chef, vi har traditionella målsamtal två gånger om året och dessutom regelbundna enskilda möten för att säkerställa framgångsrik introduktion, utveckling av din kompetens och vid behov allmän arbetslivscoachning.
Byråsekreterarna arbetar huvudsakligen på namngivna hälsostationer, som ett team träffas vi veckovis i distansmöten och regelbundet i gemensamma möten för att utveckla vår kompetens och teamets verksamhet i Otaniemi eller annan enhet inom LUVN-området.
Arbetet som byråsekreterare är mångsidigt och kräver förmåga att hantera flera helheter, systematik, proaktivt arbetssätt samt utmärkta samarbetsförmågor. Byråsekreteraren samarbetar med flera parter och har en nyckelroll i många administrativa uppgifter, varför det är till stor hjälp om du är bra på att nätverka och tycker att distanssamarbete är en naturlig del av dina arbetsmetoder. Arbetet utförs på hälsostationen och eventuell distansarbete överenskoms med chefen. Vid introduktion och i teamets samarbete används distansmetoder kontinuerligt, dessutom måste byråsekreteraren behärska grundläggande saker som att organisera Teams-möten.
I arbetet används patientdatasystem som Lifecare, Apotti, Pegasos samt andra administrativa och ekonomiska system. Dessutom används e-post, Outlook-kalendern och Office 365-program som Excel, Word och PowerPoint aktivt i arbetet.
Våra byråsekreterares arbetsuppgifter inkluderar personal-, ekonomi- och allmänna administrativa stöduppgifter, till exempel uppgifter relaterade till påbörjande av arbete som förberedelse av arbets- och tjänsteavtal, ansökan och underhåll av rättigheter och användarnamn i elektroniska system, beställning av utrustning, mottagning av nya anställda, hantering av inköpsfakturor. Byråsekreterarna gör också bland annat rapportering och bokföring relaterad till ersättningar, fungerar vid behov som mötessekreterare på hälsostationerna och stödjer cheferna i andra administrativa uppgifter.
Vårt team består alltså av mångsidiga experter och fungerar som nyckelpersoner i sina enheters administrativa stöduppgifter!
Om du är intresserad av tjänsten, skicka in din ansökan till oss så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen är tvåstegad, den första fasen genomförs som en videointervju.
Startdatum enligt överenskommelse, så snart som möjligt.
Arbetsplatsens namn och adress: LUVN öppenvård, centrala tjänster, sekreterartjänster.
Esbovikens hälsostation, tjänsten börjar på Mattsgatans hälsostation Matinkatu 1, 02230 Esbo - tjänstens placering flyttas till Esbovikens hälsostations renoverade lokaler under 2025.
Grankullas hälsostation Asematie 19, 02700 Grankulla
Arbetstid: kontorstid 36 h 15 min / vecka, flexibel arbetstid
Lämplig utbildning för tjänsten: yrkeshögskole-, institut- eller skolnivåexamen eller yrkesexamen, till exempel tradenom eller merkonom eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Tjänsten kräver: Goda samarbetsförmågor, förmåga att organisera sitt eget arbete och att arbeta självständigt. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i finska, andra språkkunskaper ses som en fördel. De som väljs till tjänsten/tjänsteförhållandet ombeds slumpmässigt uppvisa ett drogtestintyg enligt Västra Nylands välfärdsområdes drogprogram.
Vi värdesätter: Kompetens i administrativa uppgifter. Motivation för professionell och teamets utveckling. Erfarenhet av patientdatasystem som LifeCare, Apotti, Pegasos, samt till exempel fakturahantering i Dooap eller motsvarande, hantering av administrativa dokument i Dynastia eller motsvarande.
Denna arbetsplatsannons har översatts till svenska med hjälp av artificiell intelligens.
Vi är medarbetare för förändring. Vi förnyar modigt det som behöver förbättras och bevarar det som fungerar. Vi satsar på varje anställds välbefinnande och vill erbjuda mångsidiga förmåner för vår personal. Du får 200 € per år att använda enligt dina önskemål för kultur-, välbefinnande-, sport- eller resebiljettförmåner. Dessutom har du möjlighet att utveckla din egen kompetens med hjälp av Eduhouse och Oppiportis omfattande webbutbildningar.
Information om tjänsten ges av teamets servicechef Milla Ståhle tfn 040 646 6133, vardagar kl. 10:00-13:00 eller via e-post milla.stahle@luvn.fi
browser-warning-description
Kuntarekrys sökandeportal och inloggning har förnyats. Läs mer här.