Ansök senast
Välkommen till Västra Nylands räddningsverk som dejour!
Situationscentralen (24/7) stöder produktionen av räddningsverkets tjänster, välfärdsområdets och kommunernas verksamhet i samband med olika störningar samt upprätthåller räddningsverkets situationsbild och stöder ledningen av räddningsinsatser och är en del av räddningsverkets ledningscentral.
Som dejour på Västra Nylands räddningsverk kommer du att arbeta i situationscentralen. Ditt arbete kommer i huvudsak att bestå av kundservice för invånarna i området, kommunerna samt även för räddningsverkets egen personal. Situationscentralen fungerar även som räddningsverkets telefon- och e-postväxel och därifrån ges råd och vägledning samt hänvisar till rätta experter beroende på ärendet.
Dessutom tar dejouren emot anmälningar och information från olika parter och ansvarar för att uppdatera den information och de databaser som räddningsverket behöver. En väsentlig del av uppgiften är att upprätthålla räddningsverkets situationsbild och dela den med dem som behöver den. Användningen av de vanligaste kontorsprogrammen är en daglig rutin. I dejourens arbete är det nödvändigt att ha goda IT-kunskaper och ett kreativt tänkande för att kunna söka den information som behövs från olika källor med hjälp av elektroniska verktyg. Dejourens uppgifter inkluderar att stödja kommunikationsflödet under räddningsuppdrag och olyckskommunikation. Situationscentralen fungerar som stöd för hela välfärdsområdet vid olika störningar.
Arbetet är skiftarbete som huvudsakligen utförs i 12-timmarsskift under dag- och nattpass.
Arbetsplatsens namn och adress: Västra Nylands räddningsverk, Brandmansvägen 1, 02750 Esbo
Arbetstid: 40 h per vecka.
Den sökta tjänsten är fast och tjänstebaserad.
Intervjuerna är planerade att hållas vecka 7.
Behörighetskrav: Nödcentralsoperatörsexamen eller annan yrkesexamen som lämpar sig för uppgiften.
För tjänsten krävs utmärkta skriftliga och muntliga kunskaper i finska eller svenska samt tillfredsställande skriftliga och muntliga kunskaper i det andra inhemska språket samt godkännande av en säkerhetsutredning enligt säkerhetsutredningslagen (726/2014) och narkotikatestning. (Mer information om säkerhetsutredningsförfarandet och den utredningsberättigades rättigheter finns på https://supo.fi/etusivu
Vi kräver också goda kunskaper i de vanligaste kontorsprogram samt erfarenhet av arbete i situationscentral eller nödcentral, samt erfarenhet av att använda VIRVE och nödcentralsystemet ERICA.
Vi värdesätter kunskap om räddningsverksamhet eller akutvård samt kännedom om räddningsverksamhetens system.
Vi är medarbetare för förändring. Vi förnyar modigt det som behöver förbättras och bevarar det som fungerar. Vi satsar på varje anställds välbefinnande och vill erbjuda mångsidiga förmåner för vår personal. Du får 200 € per år att använda enligt dina önskemål för kultur-, välbefinnande-, sport- eller resebiljettförmåner. Dessutom har du möjlighet att utveckla din egen kompetens med hjälp av Eduhouse och Oppiportis omfattande webbutbildningar.
Uppgifter om uppgiften lämnas av: Timo Heino, kommunikationsmästare, e-post: timo.heino@pelastustoimi.fi, per telefon den 4.2. kl. 8-16. tel. 040 636 9655 eller 029 151 2112 (växel).
browser-warning-description
Kuntarekrys sökandeportal och inloggning har förnyats. Läs mer här.