Vi söker en förvaltningssekreterare till förvaltningsenheten.
Malax kommun ledigförklarar en befattning som förvaltningssekreterare vid koncernförvaltningens förvaltningsenhet. Befattningen tillsätts tills vidare från 1.2.2026 eller enligt överenskommelse.
Vi söker dig som har vana av och trivs med att jobba med administrativa uppgifter och tycker om att hålla i många trådar på samma gång.
Som förvaltningssekreterare har du en nyckelfunktion för att säkerställa administrativa processer av hög kvalitet. Jobbet innebär en stor variation av arbetsuppgifter, alltifrån administrativa handläggningsuppgifter och registratur till utveckling av ärendehantering. Du fungerar som huvudregistrator och som en av kommunens sakkunniga och huvudadministratör i det elektroniska ärendehanteringssystemet. Du sköter också sammanställning av föredragningslistor, protokoll och verkställighet av flera olika organs beslut. För att sköta jobbet framgångsrikt krävs att du klarar av en varierande arbetsbelastning och att du har en god organisationsförmåga samt tar egna initiativ för att föra processerna framåt.
Som förvaltningssekreterare på förvaltningsenheten erbjuder vi dig ett varierande arbete där du har möjlighet att bredda ditt kunnande inom många olika områden. Du jobbar nära med kommundirektören, förvaltningsdirektören och de förtroendevalda samt ett team med flera engagerade medarbetare. Som en del av personalen inom koncernförvaltningen ger du service åt stora delar av organisationen.
Behörighetskraven för befattningen är lämplig högskoleexamen samt god förmåga att i tal och skrift använda svenska och god förmåga att i tal och skrift använda finska. Det är meriterande om du har erfarenhet av registratur, kommunalt beslutsfattande eller arkiv.
Vi ser gärna att:
- du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och är van att använda digitala system
- du är engagerad och aktivt tar initiativ till och medverkar i utvecklingen av administrativa rutiner samt har ett intresse för att utveckla digitala arbetssätt. Du är professionell i din yrkesutövning och gör alltid ditt yttersta för att vara ett gott stöd till kollegor och förtroendevalda.
Befattningen kan tillsättas med en prövotid på sex månader.
Vi söker en förvaltningssekreterare till förvaltningsenheten.
Malax kommun ledigförklarar en befattning som förvaltningssekreterare vid koncernförvaltningens förvaltningsenhet. Befattningen tillsätts tills vidare från 1.2.2026 eller enligt överenskommelse.
Vi söker dig som har vana av och trivs med att jobba med administrativa uppgifter och tycker om att hålla i många trådar på samma gång.
Som förvaltningssekreterare har du en nyckelfunktion för att säkerställa administrativa processer av hög kvalitet. Jobbet innebär en stor variation av arbetsuppgifter, alltifrån administrativa handläggningsuppgifter och registratur till utveckling av ärendehantering. Du fungerar som huvudregistrator och som en av kommunens sakkunniga och huvudadministratör i det elektroniska ärendehanteringssystemet. Du sköter också sammanställning av föredragningslistor, protokoll och verkställighet av flera olika organs beslut. För att sköta jobbet framgångsrikt krävs att du klarar av en varierande arbetsbelastning och att du har en god organisationsförmåga samt tar egna initiativ för att föra processerna framåt.
Som förvaltningssekreterare på förvaltningsenheten erbjuder vi dig ett varierande arbete där du har möjlighet att bredda ditt kunnande inom många olika områden. Du jobbar nära med kommundirektören, förvaltningsdirektören och de förtroendevalda samt ett team med flera engagerade medarbetare. Som en del av personalen inom koncernförvaltningen ger du service åt stora delar av organisationen.
Behörighetskraven för befattningen är lämplig högskoleexamen samt god förmåga att i tal och skrift använda svenska och god förmåga att i tal och skrift använda finska. Det är meriterande om du har erfarenhet av registratur, kommunalt beslutsfattande eller arkiv.
Vi ser gärna att:
- du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och är van att använda digitala system
- du är engagerad och aktivt tar initiativ till och medverkar i utvecklingen av administrativa rutiner samt har ett intresse för att utveckla digitala arbetssätt. Du är professionell i din yrkesutövning och gör alltid ditt yttersta för att vara ett gott stöd till kollegor och förtroendevalda.
Befattningen kan tillsättas med en prövotid på sex månader.
Förvaltningsdirektör Markus Norrback, tfn 050 527 9210, markus.norrback@malax.fi
Välkommen till Malax där skärgården finns runt hörnet och Vasa ligger på bekvämt pendlingsavstånd! Malax kommun är en modern tvåspråkig landsbygds- och skärgårdskommun i Vasaregionen med 5 500 invånare. Vi är en hållbar, barnvänlig och livskraftig kommun med ett rikt utbud av fritids- och kulturaktiviteter som bidrar till kommuninvånarnas trivsel.
Malax kommun har cirka 330 anställda inom olika sektorer. Vi erbjuder en inspirerande miljö och god arbetsgemenskap. Vi erbjuder förmåner för välbefinnande, motion och kultur samt lunchförmån. Som arbetstagare erbjuds du flexibilitet i form av distansjobb i de uppgifter där det är möjligt.
Vi utvecklar våra tjänster och vår verksamhet kontinuerligt för att möta de behov som samhället och miljön kräver. Vi är även med i nätverket HINKU som är föregångare vad gäller att bromsa klimatförändringen.
Malax kommun är en rökfri kommun.
Plats
Malmgatan 5
66100 Maalahti

Övrig information beskrivning
Malax kommun
Malax kommun
Malax Kommun
Malax kommun
Kuntarekry erbjuder åt sökanden tusentals lediga jobb runtom i landet.
Åt arbetssökande erbjuder vi lätta elektroniska redskap för jobb- och vikariatsökning samt information om hur det är att arbeta på kommunsektorn och välfärdsområdena.
Åt arbetsgivarna – kommunerna, städerna, samkommunerna, kommunägda företag och välfärdsområdena – erbjuder Kuntarekry programvaru- och experttjänster som är ägnade åt såväl extern som intern rekrytering samt åt vikariehanteringen.
Vår webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att använda tjänsten godkänner du användningen av cookies. Dataskyddsutdrag. Integritetsdeklaration. Tillgänglighetsrapport.
Feedback om webbplatsen kan skickas till adressen: tuki@kuntarekry.fi eller form
browser-warning-description
Vi vill höra om era erfarenheter av jobbsökande i dagens Finland. Svara på en kort enkät om jobbsökandet och delta i utlottningen av GoGift SuperPresentkort. Mer information hittar du i början av enkäten: https://link.webropolsurveys.com/S/FB5903B3C03DFE3C.