Skip to main content
Lediga jobb Arbetsgivarna Meny
  • Jobb
  • Jobbdetaljer Sök nu! Jobbdetaljer Anonymt rekryteringspost Mariehamns stad, PersonalkanslietHeltidsarbeteJobbFast anställningArbetsavtalsförhållande6684891Uppgiftsrelaterad lön 3038,21euro/mån. Erfarenhetstillägg kan tillkomma.10.6.2025 15:59 - 23.6.2025 23:59Administration och kontorsarbetePersonaladministrationÅlandMariehamnKommun

    Vi söker förstärkning till HR-avdelningen på Mariehamns stad – närmare bestämt till det team som ansvarar för löneadministration. Här får du arbeta i en viktig stödfunktion med stor betydelse för hela stadens organisation.

    VÄLKOMMEN TILL MARIEHAMN - en stad med framtidsvision!
    Mariehamns stad strävar ambitiöst efter att bli en ännu mer hållbar, inkluderande och innovativ plats att bo, arbeta och leva i. Med fokus på grön utveckling, social sammanhållning och smart stadsplanering arbetar vi för att skapa en livskraftig och attraktiv stad för framtida generationer. Mariehamns stad är en stor och modern arbetsgivare med cirka 800 anställda inom flera olika branscher. Nu har du chansen att bli en del av teamet!

    OM HR-AVDELNINGEN
    HR-avdelningen ansvarar för stadens strategiska och operativa arbetsgivar- och personalarbete. Det innefattar samordning av personal- och lönepolicy, beredning av personalärenden, kompetensutveckling, arbetsmiljöarbete, personalhälsovård och personalförmåner.
    Avdelningen ansvarar också för löneadministration, inklusive uträkning och bokföring av löner och arvoden, underhåll av matrikel samt tolkning och tillämpning av avlönings- och anställningsvillkor.

    ARBETSUPPGIFTER
    I rollen som löneadministratör arbetar du med löneredovisning och intern service. Du ansvarar bland annat för skatteredovisningar, rapportering till inkomstregistret, statistik och systemrelaterade uppgifter inom lön, samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt. Övriga arbetsuppgifter inom området kan också bli aktuella.

    KVALIFIKATIONER
    Vi ser gärna att du har en lämplig examen på minst gymnasienivå. Du är noggrann, lär dig snabbt och levererar i tid - även under press. Rollen kräver god samarbetsförmåga, social kompetens och en vilja att bidra i förändringsarbete. Erfarenhet av löneadministration och kunskap om kollektivavtal är meriterande.

    VILLKOR
    Vi erbjuder ett moderskapsvikariat på heltid under perioden 18 augusti 2025 till och med 31 augusti 2026, med möjlighet till förlängning.
    Arbetstid: 36,25 h/vecka.
    Lön enligt avtal. Den uppgiftsrelaterade lönen är 3038,21€/månad för 100 % (heltid).

    REKRYTERINGSPROCESSEN
    För att säkerställa en rättvis och inkluderande rekrytering använder vi anonymiserade ansökningar i det första steget. Det innebär att uppgifter som namn, ålder, kön och andra personliga identitetsuppgifter döljs. Därför begär vi inte in något personligt brev. I stället är det av största vikt att du noggrant fyller i din ansökan - det är utifrån denna information vi gör ett kompetensbaserat urval. Vårt mål är att alla sökande ska ha samma möjlighet att visa vad de kan bidra med.

    Ansökan registreras på Kuntarekry.

    Varmt välkommen med din ansökan!

    Tilläggsuppgifter ges av: Ledande löneredovisare Marléne Lundberg på epost fram till 29 juni marlene.lundberg@mariehamn.ax, på telefon från 30 juni +358-(0)18-531 665.
    Löneadministratör Linda Sedin på telefon +358-(0)18-531 231.


    Vi söker förstärkning till HR-avdelningen på Mariehamns stad – närmare bestämt till det team som ansvarar för löneadministration. Här får du arbeta i en viktig stödfunktion med stor betydelse för hela stadens organisation.

    VÄLKOMMEN TILL MARIEHAMN - en stad med framtidsvision!


    Mariehamns stad strävar ambitiöst efter att bli en ännu mer hållbar, inkluderande och innovativ plats att bo, arbeta och leva i. Med fokus på grön utveckling, social sammanhållning och smart stadsplanering arbetar vi för att skapa en livskraftig och attraktiv stad för framtida generationer. Mariehamns stad är en stor och modern arbetsgivare med cirka 800 anställda inom flera olika branscher. Nu har du chansen att bli en del av teamet!

    OM HR-AVDELNINGEN
    HR-avdelningen ansvarar för stadens strategiska och operativa arbetsgivar- och personalarbete. Det innefattar samordning av personal- och lönepolicy, beredning av personalärenden, kompetensutveckling, arbetsmiljöarbete, personalhälsovård och personalförmåner.
    Avdelningen ansvarar också för löneadministration, inklusive uträkning och bokföring av löner och arvoden, underhåll av matrikel samt tolkning och tillämpning av avlönings- och anställningsvillkor.

    ARBETSUPPGIFTER
    I rollen som löneadministratör arbetar du med löneredovisning och intern service. Du ansvarar bland annat för skatteredovisningar, rapportering till inkomstregistret, statistik och systemrelaterade uppgifter inom lön, samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt. Övriga arbetsuppgifter inom området kan också bli aktuella.

    KVALIFIKATIONER
    Vi ser gärna att du har en lämplig examen på minst gymnasienivå. Du är noggrann, lär dig snabbt och levererar i tid - även under press. Rollen kräver god samarbetsförmåga, social kompetens och en vilja att bidra i förändringsarbete. Erfarenhet av löneadministration och kunskap om kollektivavtal är meriterande.

    VILLKOR
    Vi erbjuder ett moderskapsvikariat på heltid under perioden 18 augusti 2025 till och med 31 augusti 2026, med möjlighet till förlängning.
    Arbetstid: 36,25 h/vecka.
    Lön enligt avtal. Den uppgiftsrelaterade lönen är 3038,21€/månad för 100 % (heltid).

    REKRYTERINGSPROCESSEN
    För att säkerställa en rättvis och inkluderande rekrytering använder vi anonymiserade ansökningar i det första steget. Det innebär att uppgifter som namn, ålder, kön och andra personliga identitetsuppgifter döljs. Därför begär vi inte in något personligt brev. I stället är det av största vikt att du noggrant fyller i din ansökan - det är utifrån denna information vi gör ett kompetensbaserat urval. Vårt mål är att alla sökande ska ha samma möjlighet att visa vad de kan bidra med.

    Ansökan registreras på Kuntarekry.

    Varmt välkommen med din ansökan!

    Tilläggsuppgifter ges av: Ledande löneredovisare Marléne Lundberg på epost fram till 29 juni marlene.lundberg@mariehamn.ax, på telefon från 30 juni +358-(0)18-531 665.
    Löneadministratör Linda Sedin på telefon +358-(0)18-531 231.


    Visa mindre
    Ytterligare information https://www.kuntarekry.fi/se/jobbar/loneadministrator-668489/ Anonymt rekryteringspost Mariehamns stad, PersonalkanslietHeltidsarbeteJobbFast anställningArbetsavtalsförhållande6684891Uppgiftsrelaterad lön 3038,21euro/mån. Erfarenhetstillägg kan tillkomma.10.6.2025 15:59 - 23.6.2025 23:59Administration och kontorsarbetePersonaladministrationÅlandMariehamnKommun Kontaktinformation

    https://www.kuntarekry.fi/se/jobbar/loneadministrator-668489-1/

    Lär dig mer om oss

    Mariehamns stad leds politiskt av fullmäktige och styrelse, och verkställs av en professionell förvaltning under stadsdirektören. Förvaltningen organiseras i fyra sektorer med totalt cirka 800 anställda. Utöver detta erbjuder kommunen omfattande service, projekt, ekonomi- och kommunikationsfunktioner, samt kanaler för medborgardeltagande.

    Plats
    Mariehamn
    22100 Mariehamn

    Mer om arbetsgivaren
    Sök nu!
    Rekommenderade jobb

    Mariehamns stad

    Samhällsteknisk chef

    Sök före 31.7.2025 23:59JobbID 660076

    Mariehamns stad

    Projektledare inom kommunikation

    Sök före 6.7.2025 23:59JobbID 670158

    Mariehamns stad

    Teknisk projektledare till fastighetsavdelningen

    Sök före 8.8.2025 23:59JobbID 670102
    Kuntarekry

    ​Kuntarekry erbjuder åt sökanden tusentals lediga jobb runtom i landet.

    Åt arbetssökande erbjuder vi lätta elektroniska redskap för jobb- och vikariatsökning samt information om hur det är att arbeta på kommunsektorn och välfärdsområdena.

    Åt arbetsgivarna – kommunerna, städerna, samkommunerna, kommunägda företag och välfärdsområdena – erbjuder Kuntarekry programvaru- och experttjänster som är ägnade åt såväl extern som intern rekrytering samt åt vikariehanteringen.

    Vår webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att använda tjänsten godkänner du användningen av cookies. Dataskyddsutdrag. Integritetsdeklaration. Tillgänglighetsrapport.

    Feedback om webbplatsen kan skickas till adressen: tuki@kuntarekry.fi eller form

    Grade Solutions Oy Grade Solutions Oy -logo

    Kuntarekry-tjänsten produceras av Grade Solutions.

     

    Öppna cookie-inställningar