Lönesakkunnig/Lönesekreterare - Borgå stad

Vi söker en lönesakkunnig till ett ordinarie anställningsförhållande till centralen för förvaltningstjänster (HPK) i Borgå stad från 1.9.2021 eller enligt överenskommelse.

I vårt löneteam i Borgå stad arbetar 12 anställda. Vi ansvarar för hela stadskoncernens löneutbetalning och därtill hörande arbeten bl.a. lönekörningar, fastställande av arbetsavtal, redovisningar, avstämningar, inkomstregister, kundservice samt rådgivning och vägledning. Vi är administratörer för lönesystem och vissa system för personalförvaltningen och genomför de lagstadgade ändringarna och ändringarna i kollektivavtalet med sakkunskap.

Vårt löneteam är kompetent och den gemensamma andan är bra. I Borgå används lönesystemet Prima, web-blanketter och HRM samt M2 för reseräkningar. Vi använder också ett elektroniskt ärendehanteringssystem. Vår tjänsteproduktion har gjorts elektroniskt, men vår verksamhetsmodell betjänar kunden och stöder chefens arbete.

Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö i ett kompetent löneteam där man kan göra mycket, lära sig nytt, men också arbeta inom det egna bekvämlighetsområdet. I arbetet behöver du inte hela tiden jobba på förfullt men vi har mycket att göra. Uppgiftsområdet för dig som ny medarbetare i teamet bedöms enligt vilken erfarenhet du har och vilka uppgifter det är meningsfullt att ta tag i. Vid HPK introducerar vi nya personer väl i sitt arbete, samtidigt så att arbetet löper.

Vi förväntar oss att du redan har några års erfarenhet av löneberäkning och gärna av kommunsektorn. Också erfarenhet av löneräkning inom den privata sektorn räknas som merit, men vi förväntar oss i synnerhet att du har förmåga att lära dig nytt, vilja att utföra ditt arbete väl, ansvarskänsla och noggrannhet. Vi betraktar också hanteringen av kommunala kollektivavtal som merit.

Vi förväntar oss att du har en utbildning som lämpar sig för uppgiften (t.ex. på institut- eller YH-nivå) och goda datatekniska färdigheter. I ditt arbete behöver du också god social kompetens, förmåga att arbeta i ett team, du är kundserviceinriktad och kan samarbeta.

Borgå är en tvåspråkig stad och därför uppskattar vi goda kunskaper i svenska. Uppgiften förutsätter goda muntliga och skriftliga kunskaper i finska.

Lönen består av uppgiftsrelaterad lön enligt AKTA samt erfarenhetstillägg och eventuella andra tillägg. Borgå stad är en stor arbetsgivare som har omfattande personalförmåner och god företagshälsovård.

På grund av coronaviruset arbetar vi nu huvudsakligen på distans, och också i framtiden kommer distansarbete att vara möjligt. Vårt kontor finns i Ölstens i Borgå.

Den som väljs ska visa upp ett godtagbart utlåtande över sitt hälsotillstånd innan prövotiden går ut. Prövotiden är sex månader.

Skicka din ansökan senast 20.8. 2021 kl. 15 via länken Sök nu.
Vi intervjuar sökande redan under ansökningstiden. Tidigare ansökningar beaktas.

Läs mer

https://www.borga.fi/

Mer om arbetsgivaren

Kontaktinformation

Ytterligare information:
Anniina Kitula, tfn 040 5570178, anniina.kitula@porvoo.fi
Filippa Autio, tfn 040 489 9655, filippa.autio@porvoo.fi från 11.8.

Lär dig mer om oss

Centralen för förvalningstjänster

Vackra, historiska och samtidigt moderna och pulserande Borgå är en livskraftig hemstad med över 50 000 invånare, som växer och utvecklas starkt. Här arbetar vi varje dag vi tillsammans för en bättre vardag och en hållbar morgondag.

Levande tvåspråkighet, omfattande serviceutbud och det centrala läget som metropolområdets östra centrum är hemligheten bakom stadens dragningskraft. Som den största arbetsgivaren i Östra Nyland sysselsätter Borgå cirka 3 500 personer.

Det är viktigt för oss att var och en känner sig uppskattad. Ett meningsfullt arbete är grunden för vår personals välbefinnande. Vi uppmuntrar aktivt var och en att utveckla det egna kunnandet och arbetsbeskrivning. Hos oss hittar var och sin drömarbetsplats. Välkommen till Borgå – här gör människorna staden.


Adress: Entreprenörsvägen 12 A, 06100 Porvoo
Borgå stad - Rökfri arbetsplats

Rekommenderade jobb