Hej.
Jag är Hanna-Riikka, kommunikationssekreterare, ansvarig för kommunikation och marknadsföring av Vimpeli kommun.
I min arbetsbeskrivning ingår att ta fram en kommunikationsstrategi, jag utarbetar och distribuerar bulletiner och kommunikationer, jag förvaltar och utvecklar kommunens offentliga image och varumärke, jag utarbetar och publicerar bulletiner om lokala evenemang, beslut och andra väsentliga frågor. Jag ansvarar för att kommunicera med media, hanterar kommunens sociala mediekonton och skapar innehåll till dem samt svarar på sociala mediers feedback. Jag organiserar och koordinerar kommunens evenemang och informationstillfällen samt deltar i planering och genomförande av evenemang. Jag arbetar även i samarbete med andra organisationer och samhällen.
Jag återvänder till Vimpeli efter tjugo år borta, och jag kom till Vimpelis kommunkontor i april 2023. Vimpelis kommunkontor har många nya medarbetare, så det var lätt att komma in i huset, som jag kände direkt. den ungdomliga och avslappnade arbetsatmosfären.
De anställda i Vimpeli kommun är mycket engagerade i sitt arbete. Alla är dedikerade proffs inom sitt område. Du kan få hjälp och råd när du behöver det. Arbetsgivaren litar på sina anställda, deras professionalism och arbetsmoral. Arbetsgivaren uppmuntrar alla i deras arbete och ger dem också möjlighet att utveckla sin yrkeskompetens.
Som anställda på Vimpeli kommunkontor är vi en liten och nära arbetsgemenskap där ingen lämnas ensam med utmaningar.
Hanna-Riikka, viestintäsihteeriHej
Jag heter Riitta, jag är mamma och fru som har bott i Vimpeli nästan hela mitt liv. Jag gillar att bo här. Jag har alltid hittat tillräckliga tjänster för mig på Vimpeli och det är säkert att bo och bilda familj här.
Jag är förvaltningssekreterare i Vimpelis kommun och jag har arbetat i kommunen i 38 år. Jag har arbetat i olika befattningar, till exempel som kontorssekreterare för en teknisk tjänst på 90-talet, varifrån jag flyttade till förvaltningsavdelningen på 2000-talet.
Min arbetsbeskrivning för tillfället är att delta i dokumenthantering, jag arkiverar och förbereder mötesmaterial och inbjudningar. Jag deltar i mötesarrangemang och fungerar som sekreterare vid möten vid behov. Jag förbereder mötesprotokoll och sköter distributionen av dem. Jag tar emot och dirigerar handlingar från kommunerna. Jag skrev officiella brev och andra dokument. Jag tar hand om inkommande och utgående post och deltar i ekonomiadministrativa uppgifter, såsom hantering av fakturor. Jag ansvarar även för officiella tillkännagivanden och meddelanden.
Vimpelis kommun som arbetsgivare är bra och pålitlig. Här finns en positiv arbetsmiljö och medarbetarna stöttas både professionellt och personligt. Vimpelis kommun erbjuder konkurrenskraftig lön och andra förmåner, såsom företagshälsovård och flexibla arbetstidslösningar, t.ex. flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. Vår arbetsgivare erbjuder utbildningsmöjligheter och främjar professionell utveckling. Vimpeli kommun kommunicerar som arbetsgivare öppet och ärligt med anställda, varvid tydlig kommunikation skapar en positiv, uppmuntrande och tillgänglig atmosfär. Jag känner att mitt arbete och min insats alltid har varit uppskattad.
Riitta, hallintosihteeri