Sök före 2.1.2026 kl. 12:00
Den lilla kommunen med de stora möjligheterna letar nu efter en personalchef under tiden 1.2.2026 -31.12.2026
Vill du jobba i en havsnära, dynamisk och välmående kommun, bara en halvtimmes bilfärd från huvudstadsregionen? Bli en del av vår kunniga och motiverade personal som jobbar för att Ingå ska leva upp till sin slogan Glad i Ingå.
Den lilla kommunen med de stora möjligheterna letar nu efter en
PERSONALCHEF,
under tiden 1.3.2026 -31.12.2026
Ingå kommun som är präglat av glittrande hav, gröna lundar och en rik kulturhistoria har ca. 5 350 invånare och ca. 160 anställda inom olika sektorer.
Personalchefen leder kommunens HR-arbete och utvecklar självständigt kärnprocesserna inom personalförvaltningen. Till dessa kärnprocesser hör olika personal- och anställningsfrågor, stödåtgärder för personalens arbetshälsa och -välbefinnande, arbetarskyddsfrågor samt samarbetet med förtroendevalda och fackliga representanter. Personalchefen har en framträdande nyckelposition för att främja en god arbetsplatskultur samt att ett gott och jämlikt bemötande är verklighet även framöver i kommunen.
Personalchefen ansvarar för de utlokaliserade företagshälsovårdstjänsterna och löneräkningstjänsterna.
Personalchefen tillhör kommunens centralförvaltning och ingår i kommunens ledningsgrupp.
Vad erbjuder vi?
Uppgiften som personalchef är mångsidig, självständig och utvecklande.
Kommunen kan som arbetsgivare erbjuda en stark sammanhållning i ett kunnigt och energiskt team, med bra arbetsredskap och möjligheter till distansarbete. Vi är positiva till utbildning som kan ge stöd för arbetet och bidra till den personliga utvecklingen. Mångsidiga företagshälsovårdstjänster och en årlig ePassi-förmån stöder den personliga arbetshälsan.
Vem är du?
I personalchefens uppgift att leda och utveckla HR-verksamheten fäster vi stor vikt vid personlighet, inställning till arbetet och engagemang i personalfrågor.
Vi önskar att du arbetar strategiskt och målinriktat med kommunens framtida personalfrågor och att du är aktiv, drivande och kreativ med en förmåga att reflektera över både helheter och detaljer. Du är lyhörd och har en god förmåga till samverkan och samarbete, såväl internt som externt. Du behöver goda färdigheter att kommunicera i tal och skrift.
Behörighetskraven för tjänsten är lämplig högre högskoleexamen och kännedom inom personalförvaltning. Språkkravet är minst utmärkta kunskaper i det ena och goda kunskaper i det andra inhemska språket. Vår kommun är tvåspråkig och huvudspråket är svenska, så tjänsteinnehavaren får dagligen arbeta på båda inhemska språken. För att kunna sköta tjänsten med framgång förutsätts kunskaper inom offentlig förvaltning och erfarenhet av ledarskap.
Tjänsten är tidsbunden och besätts från och med 1.3.2026 eller enligt överenskommelse. För tjänsten tillämpas en prövotid på fem månader. Den valda ska lämna in ett godtagbart utlåtande om sitt hälsotillstånd inom en månad efter tillträdande av tjänsten. Tjänstens helhetslön är för tillfället 5526,36 euro i månaden.
Mer information om uppgiften ger förvaltningschef Johan NIlsson, 044 512 0288 och kommundirektör Robert Nyman, 040 149 3762.
Vi ser fram emot att höra från dig! Sista ansökningsdagen är 2.1.2026 kl. 12:00. Du kan skicka din ansökan och ditt CV via Kuntarekry (www.kuntarekry.fi). Vi strävar efter att hålla inledande intervjuer under vecka 3 och 4
Förvaltningschef Johan NIlsson, 044 512 0288, johan.nilsson@inga.fi
Inkoon kunta
Ingå är en kommun i landskapet Nyland med 5 400 invånare. Sommartid mångdubblas antalet, eftersom orten är populär bland sommargäster. Kommunen är tvåspråkig och erbjuder ett heltäckande nät av service – mitt i naturen, nära till allt.
Strandvägen 2
Ingå 10210
- Distansarbete: Delvis möjlighet till distansarbete
Inkoon kunta
Inkoon kunta