Skip to main content

Käyttäjätunnus tai salasana unohtunut? Ei hätää!

19.4.2022 15:06

Käyttäjätunnus tai salasana unohtunut? Ei hätää!

Löysitkö itsellesi sopivan työpaikan? Hienoa, sitten vain kirjautumaan hakijaportaaliin ja jättämään hakemusta. Mikäli kirjautumistietosi ovat hukkuneet, tämän artikkelin ohjeilla saat unohtuneen käyttäjätunnuksen tietoosi tai luotua itsellesi uuden salasanan.

Uuden salasanan tilaaminen tai käyttäjätunnuksen selvittäminen

Klikkaa itsesi hakijaportaalin kirjautumissivulle Kuntarekry.fi -sivuston oikeasta laidasta. Klikkaa sen jälkeen unohditko tunnuksen tai salasanan -painiketta ja kirjoita kenttään sähköpostiosoitteesi. Jos olet unohtanut pelkästään salasanasi, voit kirjoittaa kenttään sähköpostin sijasta käyttäjätunnuksesi. Paina sen jälkeen lähetä-painiketta, ja järjestelmä lähettää sähköpostiisi viestin, joka sisältää linkin salasanan uusimiseen.

Viesti tulee osoitteesta tiedote@kuntarekry.fi. Muista tarkistaa roskapostikansio, mikäli viestiä ei kuulu. Huomioithan, ettet saa uutta salasanaa sähköpostiisi, jos et ole käyttänyt käyttäjätunnustasi kahteen vuoteen. Käyttäjätunnuksesi ja tietosi poistetaan automaattisesti järjestelmästä henkilötietolain (523/99) 10 § ja arkistotietolain 831/1994 8 §:n mukaisesti.

Salasanan vaihtaminen

Klikkaamalla viestin linkkiä pääset luo uusi salasana -näkymään, josta näet myös oman käyttäjätunnuksesi. Salasanaan liitetyt käyttäjätunnukset näkyvät sivulla pilkulla erotettuna. Niitä voi olla useampia, jos olet luonut samalla sähköpostiosoitteella useampia tunnuksia.

Kirjoita kenttään uusi salasana ja klikkaa vaihda salasana -painiketta. Näin salasana päivittyy automaattisesti kaikkiin tileihin, jotka olet luonut kyseisellä sähköpostiosoitteella. Salasanan vaihdon jälkeen pääset kirjautumaan normaalisti kirjautumissivulla käyttäjätunnuksesi ja uuden salasanasi avulla. Voit myös käydä katsomassa ohjevideon aiheesta.

Onko sähköpostiosoitteesi vaihtunut?

Jos et muista käyttäjätunnusta eikä sinulla ole käytössä enää sitä sähköpostiosoitetta, jonka olet aiemmin tallentanut hakulomakkeelle ja omaan profiiliisi, ole yhteydessä Kuntarekryyn tuki@kuntarekry.fi. Jos sinulla on useita tilejä, mutta käytät niistä vain yhtä, voit helposti poistaa ylimääräiset tilit.

Lisää tästä aiheesta

Lue lisää aiheista