Erilaiset hakulomakkeet

4.11.2020 10:30

Erilaiset hakulomakkeet

Kuntarekryssä työnantajien hakulomakkeet eroavat toisistaan eri rekrytoinneissa. Koska jokainen rekrytointi on omansa, myös eri työtehtäviin haetaan aina vähän erilaisia osaajia. Tällöin myös hakulomakkeiden kysymykset vaihtelevat.

Jokainen työnantajaorganisaatio saa itse päättää mitä kaikkea hakulomakkeella kysytään ja tarvitseeko työnhakijan liittää mukaan esimerkiksi eri liitetiedostoja, kuten cv:tä tai saatekirjettä. Kuntarekry ei ole mukana rekrytoinneissa tai päättämässä, mitä hakulomakkeella kysytään, vaan jokainen työnantaja tekee tämän itse.

Myös organisaatioiden hakijaviestintä saattaa vaihdella eri organisaatioiden välillä. Toiset työnantajat viestivät hakuprosessin etenemisestä enemmän kuin toiset. Eroja saattaa olla siinä, miten esimerkiksi haastatteluun kutsuttaviin ollaan yhteydessä, kuinka monta työnhakijaa haastatteluun kutsutaan, lähetetäänkö kaikille työnhakijoille rekrytoinnin päätyttyä valintapäätösviesti ja kuinka työnhakijoita informoidaan, kun rekrytointi päätös on kielteinen.

Kuntarekryn rooli rekrytoinneissa

Mikäli sinulla on kysyttävää hakulomakkeesta, sen kysymyksistä tai itse työtehtävästä, ole aina yhteydessä suoraan siihen organisaatioon, johon olet hakemassa. Usein työpaikkailmoituksessa on mainittu rekrytoinnista vastaavan henkilön yhteystiedot. Kuntarekryn rooli rekrytoinneissa on olla palvelu, jota työnantajat käyttävät työpaikkojen ilmoittamiseen. Kuntarekry ei ole työnantaja tai työntekijöiden välityspalvelu.

Kuntarekryn tekniseen asiakastukeen tulee osoittaa kysymykset, jotka koskevat Kuntarekry.fi sivuston toiminnallisuuksia, kuten kirjautumisongelmia. Yleisimmät Kuntarekryyn liittyvät kysymykset löydät täältä: http://help.kuntarekry.fi/fi/

AVOIMIIN TYÖPAIKKOIHIN TÄSTÄ

Lisää tästä aiheesta

Lue lisää aiheista