Kun haet työpaikkoja Kuntarekryssä, eri työnantajien hakulomakkeet saattavat poiketa toisistaan. Koska jokainen rekrytointi on omansa, myös rekrytoinneissa käytettävien hakulomakkeiden sisällöt ja kysymykset vaihtelevat.
Jokainen työnantajaorganisaatio saa itse päättää mitä kaikkea hakulomakkeella kysytään ja tarvitseeko työnhakijan liittää mukaan esimerkiksi eri liitetiedostoja, kuten cv:tä tai saatekirjettä. Mikäli liitetiedostoja voi liittää mukaan, työnantajat päättävät itse lisättävien liitteiden määrä, joka vaihtelee yleensä 1-5 välillä. Eri rekrytoinneissa työnantajat kysyvät hakijoilta eri asioita ja hakulomakkeet saattavat olla hyvinkin eri näköisiä ja eri pituisia.
Myös organisaatioiden hakijaviestintä saattaa vaihdella eri organisaatioiden välillä. Toiset työnantajat viestivät hakuprosessin etenemisestä enemmän kuin toiset. Eroja saattaa olla siinä, miten esimerkiksi haastatteluun kutsuttaviin ollaan yhteydessä, kuinka monta työnhakijaa haastatteluun kutsutaan, lähetetäänkö kaikille työnhakijoille rekrytoinnin päätyttyä valintapäätösviesti ja kuinka työnhakijoita informoidaan, kun rekrytointi päätös on kielteinen.
Kuntarekryn rooli rekrytoinneissa
Kuntarekry ei ole mukana rekrytoinneissa tai päättämässä, mitä hakulomakkeella kysytään, vaan jokainen työnantaja tekee tämän itse. Mikäli sinulla on kysyttävää hakulomakkeesta, sen kysymyksistä tai itse työtehtävästä, ole aina yhteydessä suoraan siihen organisaatioon, johon olet hakemassa. Usein työpaikkailmoituksessa on mainittu rekrytoinnista vastaavan henkilön yhteystiedot. Kuntarekryn rooli rekrytoinneissa on olla palvelu, jota työnantajat käyttävät työpaikkojen ilmoittamiseen. Kuntarekry ei ole työnantaja tai työntekijöiden välityspalvelu.
Kuntarekryn tekniseen asiakastukeen tulee osoittaa vain kysymykset, jotka koskevat Kuntarekry.fi -sivuston toiminnallisuuksia, kuten kirjautumisongelmia.
AVOIMIIN TYÖPAIKKOIHIN TÄSTÄ