Kuntarekryn sijaisrekisteri uudistui

22.2.2021 10:45

Kuntarekryn sijaisrekisteri uudistui

Kuntarekryn sijaisrekisteri koki uudistuksen tämän vuoden tammikuussa, jolloin sinne päivitettiin uusia toiminnallisuuksia. Haastattelimme Kuntarekryn sovelluskonsultti Ristoa ja kysyimme, miten sijaisrekisteri uudistui ja vaikuttavatko nämä muutokset jotenkin työnhakijoihin tai sijaisten toimintaan.

Mistä tässä uudistuksessa on kyse? Mitä muutoksia uudistus toi mukanaan?

  • Uudistimme sijaisten rekrytointiin liittyvät toiminnot työnantajien käyttämässä ympäristössä, eli siinä osassa rekrytointijärjestelmää johon työnantajat kirjautuvat. Moderni käyttöliittymäteknologia, jota työnantajat ovat käyttäneet jo pitkään osassa järjestelmää, tuotiin kattavasti myös kaikkiin sijaisten rekrytointiin liittyviin toimintoihin. Järjestelmään toteutettiin samalla monia muitakin uudistuksia, joita työnantajat ovat toivoneet. Uudistuksen jälkeen heidän on entistä helpompi tarjota sijaisuuksia työnhakijoille.

Vaikuttaako sijaisrekisterin uudistus jotenkin työnhakijoiden toimintaan?

  • Tämä viimeisin uudistus ei vaikuta työnhakijoiden tapaan käyttää Kuntarekryä. Kuntarekry on ollut jo vuosia työnhakijoille kokonaan responsiivisella käyttöliittymällä toimiva. Kuntarekry oli itse asiassa Suomen ensimmäinen rekrytointijärjestelmä, jota voi käyttää vaikka puhelimella työpaikkailmoitusten selailusta työpaikkojen hakuun ja omien tietojen ylläpitoon asti.

Teen sijaisuuksia Kuntarekryn kautta, pitääkö minun tehdä nyt jotain toisin vai voinko jatkaa samalla tavalla?

  • Voit jatkaa samalla tavalla. Se kannattaa muistaa, että Kuntarekry on väline, jolla työnantajat ja työnhakijat toimivat rekrytoinneissa. Aina kun tulee kysyttävää työsuhteeseen, haastatteluihin, keikkailuun, palkanmaksuun tai muuhun itse rekrytointiin liittyvään, niin oikea taho kysymyksille on aina työnantaja. Kuntarekry ei siis ole sijaisillekaan työnantaja. Työnantajille kannattaa myös soitella esimerkiksi silloin, kun tulee muutoksia omassa työtilanteessa tai keikkailumahdollisuuksissa. Työnantajat arvostavat sitäkin, että sijainen päivittää käytettävyyskalenteriaan. On siis hyvä, että laitetaan kalenteria punaiseksikin silloin kun keikkailu ei sovi! Mutta muutoksia näihin asioihin ei tullut teknisen uudistuksen myötä.

Tuleeko mieleesi jotain muuta?

  • Uudistus on normaalia toimintaamme. Viimeisin tekninen uudistus muutti aika paljon järjestelmän ulkonäköä ja nappulatekniikka työnantajien näkymässä. Uudistus jatkuu, eikä se lopu koskaan. Teemme kehitystyötä myös työnhakijoiden portaaliin. Portaalissa on paljon muun muassa ohjeita järjestelmän käyttöön, kuten työhakemuksen täyttöön, jokaisessa näkymässä. Pieniä muutoksia tulee silloin tällöin eri näkymiin, vaikka kerralla ei näytä tapahtuvan suurta muutosta. Mutta työnhakijaportaalikin alkaa kohta olla järjestelmäkehityksen näkökulmasta vanha, joten sekin tulee saamaan kunnon uudistuksen. Kuntarekry seuraa aikaansa myös tietotekniikassa!

Mikäli sinulla herää jotain kysyttävää sijaisrekisterin toiminnallisuuksiin liittyen, voit olla yhteydessä Kuntarekryn tekniseen tukeen: tuki@kuntarekry.fi

Lisää tästä aiheesta

Lue lisää aiheista